Kategorier

torsdag 10 mars 2011

sjuk liten kille

Igår ringde jag till Lucas familjeläkarmott & blev efter beskrivning på problem vidare skickad till akuten. Vi var på akuten & resultatet blev att hämta ut Ventoline oral lösning för att vidga luftrören. Han är rosslig & har feber & mår inge vidare.
Jag känner mig lite skyldig faktiskt. Vi var ute på en lång promenad i måndags & jag tror att det var därefter som han blev sämre, för han var redan lite hängig sen i lördags.
Han äter ingenting annat än bröstmjölk. Smakportionerna som hade blivit riktiga portioner har han nobbat hela vecka:(

7 kommentarer:

  1. Stackars liten!
    Hoppas att han kryar på sig riktigt snart.

    SvaraRadera
  2. Lilla killen... =(
    Han får ta och krya på sig!
    Han börjar säkert äta mat igen när han mår bättre.
    Jag tror inte att promenaden var farlig, det är bra med frisk luft oxå...

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Min minsting är också krasslig. Kör oxå med Ventoline vi med. Och visst blir det svårare med maten. Vi hade precis kommit igång med rejäla portioner sen förra omgången sjuka. Det är så segt. Hoppas småkillarna kryar på sig! Kram

    SvaraRadera
  4. Stackars Lucas, hoppas att han snabbt kryar på sig.

    Inte är det ditt fel att han blev sjuk, frisk luft blir man inte sjuk av.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Näh fy, stackars liten!! Instämmer fö med Sara, knappast ditt fel - frisk luft mår man ju bra av :0)

    SvaraRadera
  6. Säger som alla andra:frisk luft gör bara gott. Du ska inte ha dåligt samvete.
    Hoppas medicinen hjälper och lillen blir frisk snart, då kommer han nog igång med smakportionerna igen. Kramar

    SvaraRadera
  7. Krya på sig! Stjärna har det likadant fast han nobbar att bli ammad. Hoppas Lucas kryar på sig snart!

    SvaraRadera