Kategorier

onsdag 30 mars 2011

Matglad kille åter

Igår gjorde jag puré. Jag kokade morötter, palsternacka & 1 potatis som jag sedan mixade samman. Lucas åt med god aptit. Igår var det första gången vi vågat ge annat än bröstmjölk sen han blev magsjuk. På sjukhuset fick vi strikta order om att han endast fick amma. Ingen mat eller mjölkersättning. Eftersom vi inte vetat hur länge det gällde så lät vi magen vila lite. Jag vet inte hur ofta jag kan ge honom mat igen. Han hade ju börjat med banan gröt på morgonen, lunch (puré) & gröt på kvällen. Pratade nyss med maken & han tycker att vi kan börja småtta att öka på till det som var innan han blev sjuk. I slutet av veckan tänkte jag prova med kyckling=P Få se vad han tycker om det lilla Lucas=P

3 kommentarer:

  1. Vad bra att han äter. =)
    Han kommer nog tycka att kyckling är mums!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att han börjat äta igen!
    Hoppas han får hålla sig frisk nu!

    Har anmält mig till bloggträffen nu =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att höra att hans apetit är tillbaka.
    Kramar

    SvaraRadera