Kategorier

onsdag 16 mars 2011

bli bra snälla

Igår trodde jag att det var på bättrings väg. Men icke. I natt/i morse kl 4 vaknade jag av att Lucas grät hejdlöst. Jag tog tempen & den visade 40.5grader. Han fick en alvedon & vi la svala fuktiga handukar på hans panna. Febern går upp & ner hela tiden. Maken sa åt mig att ringa sjukrådgivningen & i mitt huvud kunde jag höra sköterskan i luren säga "Vi har inga febersjukdomar i Sverige"...så jag besparade mig samtalet & försöker få bukt med febern här hemma ist.
Mitt mammahjärta & min själ behöver terapi efter det här. Den bästa terapin vore ifall min lilla älskling blir frisk & skrattar & gurglar på som vanligt igen. Jag är så ledsen. Det finns inget jag kan göra när han gråter hejdlöst. Jag försöker men inget hjälper. Han har så ont i bröstet, det märks att det gör ont varje gång han ska hosta. Han håller inne hostan så länge det bara går. När han inte klarar det längre hostar han & det följs av ett smärtsamt gallskrik & tårar som sprutar.
Snälla någon snälla något gör så han blir bra.

5 kommentarer:

  1. Usch, låter inte alls bra det där. Har de kollat att han inte har en bakteriell infektion? Är det "bara" ett virus?

    Min lillplutt fick antibiotika i måndags och piggnade på sig rätt fort efter det. Han kändes genominfekterad och var inte alls fräsch han heller.

    Kämpa på vännen och krya på Lucas!

    SvaraRadera
  2. Jo dom har tagit sänkan & den låg på 5...tror jag...läkaren säger att det är virus infektion...en läkare bubblade om rs....
    Eftersom du blir orolig kanske jag borde ringa ändå...menar du e ju sköterska...

    Nä det här är inte lätt...

    SvaraRadera
  3. Stackarn, förstår att det är jobbigt när han är sjuk. Hoppas att han kryar på sig fort.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är ju tyvärr så om det virus så kan man ju inte göra så mycket annat än att lindra. Om sänkan var låg så hade han ju iaf ingen pågående infektion och då kan man ju inte behandla det med antibiotika.

    RS är väldigt besvärligt på småttingar. Så det kan ju vara det och det kan vara väldigt utdraget.

    Hoppas ni får bra hjälp, såg att ni skulle åka in igen. Det kanske inte vore så dumt att få stanna en dag bara för att visa hur han mår. Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Stackars lilla Lucas och stackars lilla du! Jag kan förstå hur jobbig det kan vara för honom att stå ut med smärtan och hostan och hur svårt det är för dig att se honom lida och inte kunna hjälpa.
    Jag hoppas de hjälper äntligen på akuten och han ska snart må bättre.
    Varma kramar till er!

    SvaraRadera