Kategorier

måndag 14 mars 2011

Nu måste det bli bra

Vi kom nyss hem från akuten för 5te gången tror jag det är. I natt åkte vi in & lill killen fick andas ventoline i mask. Så har vi hållt på hela helgen. Nu här på kvällen blev han sämre igen huvudet hängde & han var inte med alls. Febern har legat runt 39-40 grader hela dagen. Idag har han inte ätit eller druckit av egen vilja. Vi fick i honom lite vätskeersättning genom tvång.
Jag vet inte hur jag ska göra en lång story kort & begriplig. Det har varit så mycket hela helgen, maken & jag har varit så oroliga. Ingen riktig sömn för någon.

Doktorn skrev ut medicin som ska lindra vid förkylningsastma. Bland annat luftrörsvidgande i spray & kortison i spray. Vi har även fått klartecken att använda en starkare alvedon eftersom den svagare inte har hjälpt.

När jag skrev förra inlägget hade jag precis pratat med en sköterska på sjukrådgivningen & hon var så arrogant så jag pös till & skrev ...men jag såg att några höll med så jag var/är nog inte ute & cyklar gällande mina åsikter. Jag vet att det beror mycket på vad för människa man möter när man söker vård.
Jag hade sagt till sköterskan i telefonen att vi var så oroliga för att febern var så hög och fick till svar att Ni behöver inte oroa er i Sverige har vi inga febersjukdomar.
Vad är det för jävla svar?! Kanske inte ett svar som jag hade förväntat mig. Jag kanske hade reagerat annorlunda ifall jag inte varit så trött, orolig & redan hört massa annat snack från sjukvården som bara fått mig att känna mig dum, harig & okunnig.

Ifall det blir strul med andningen inatt igen ska vi åka in. Vi hoppas slippa det.
Astma apparat & medicin ska vi köpa imorgon på morgonen.
Hoppas att den här svåra virus infektionen ger sig snart!

7 kommentarer:

  1. Jag hoppas att lilla Lucas ska må bättre snart. Jag kan bara tänka mig hur jobbig helg ni har haft. Läskigt med hög feber och sjukdom som gör att barnen inte kan andas bra.
    Ang. sjuksköterskan svar fattar jag inte varifrån den här attityden kommer att i Sverige finns inte vissa saker, händer inte vissa saker. Det är inte första gången att jag träffar med det här. Men f.., det händer saker här också. Usch, vad arg jag kan vara.
    Jag önskar en lugn vecka och att medicinerna och astma apparaten hjälper nu.
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag fick kommentaren: "Varför då?" Av kvinnan på sjukvardsupplysningen när jag berättade att jag höjt huvudändan av sängen när Mini hade svårt att andas pga förkylning. Jag undrade vad mer jag kunde göra för honom och vad jag skulle vara uppmärksam på. Hon menade att han hade polyper som fick honom att snarka och att jag skulle söka för dem på vårdcentralen nästa dag.

    Och där satt jag med en genomförkyld unge med 40 graders feber och ont i halsen.

    Idioti!

    Hoppas att det blir bra riktigt snart!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen att det vänder för honom!
    Så jobbigt när de är sjuka!
    Min systerdotter får ofta astma när hon blir förkyld, de fick ligga inne på observation och inte åka hem förrän det var mycket bättre och de såg att medicinen hjälpte...

    Tänker på er!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Stackars liten, jag hoppas verkligen han blir bättre snart.
    Jag förstår att du var upprörd, jobbar man inom ett serviceyrke ska man vara trevlig och bemötande även om man själv har en dålig dag. Speciellt om ens uppgift är att ge råd till oroliga föräldrar!!
    Massa krya på kramar till Lucas

    SvaraRadera
  5. Stackars liten! Hoppas han piggar på sig snart! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken otroligt dum kommentar av sjukvårdsrådgivningen.

    Jag hoppas att Lucas mår bättre nu.

    Många kramar

    SvaraRadera
  7. Jag kan iinte förstå att vissa människor , i synnerhet dessa som ska vara till hjälp, kan bete sig så fruktansvärt illa. Att de tycker man är löjlig för lilla minsta.
    Jag blir så fruktansvärt upprörd när jag läser det du skriver att jag bara vill ta tag i den kvinnan och ruska om henne ordentligt!!!

    Jag hoppas verkligen att lilleman blir bättre.
    Ställ krav!!!! Bli ursinnig och säg att du inte går därifrån om det skulle vara så att de inte vill ta er på allvar!!!!

    Lycka till med allt.
    Kramar.

    SvaraRadera