Kategorier

lördag 6 mars 2010

v5+1??

Hejsan hoppsan. Inatt har jag jobbat. Jag började igår kl 8.30 & slutade idag kl 11.30. Ett häst pass med andra ord. Nu är jag ledig i 3 dagar & det känns kanon.


Idag har det varit en super härlig dag. Solen sken som bara den & man mår så mycket bättre av solens energi. Jag blir alldeles full av kraft iallafall.


Brösten är ömma som vanligt. Det har börjat klia lite vid bröstvårtorna & man ser mina blod kärl/ådror i brösten...ser lite läskigt ut hehe men det är fullt normalt. Har inte Bh på mig längre, har börjat med sport topp & fastnat, rekommenderar det till alla som har ömma bröst. Jag har blivit bästis med mina Novaluzid mot halsbränna. Om nätterna springer jag på toa minst en gång var tredje timma.


Måste bara fråga hur man räknar det här med graviditets veckor. Förstår det liksom inte riktigt. Dom la tillbaks vårt lilla frö den 29 januari som var en fredag. Enligt mina räkningar var jag inne i 5te veckan igår fredag, alltså 5v+1 dag idag. Men när man ska räkna ut på nätet tex så ska man räkna från sista mensen, & den hade jag 25 december 2009?? Fattar inte riktigt.


Jag måste även leta på nätet om det här med att göra rent kattlådan. Jag har två katter här hemma. Dom är inne katter. Jag har hört att det är jätte farligt för fostret att göra rent kattlådan så givetvis gör maken det. Men jag är ändå nyfiken på varför det är så farligt. Vet ni varför det är så farligt? Får man gosa med katterna då??


Hoppas allt är bra med er!!

Känner mig som björnen på bilden hehe=)

4 kommentarer:

  1. Älskade älskling !
    ville bara skicka dej en
    stOOOr kram för att ja älskar dej!
    Kram Lisettan

    SvaraRadera
  2. Om du hade återföringen den 29/1 så borde du haft ägglossning den 26/1 för du hade väl två dagars odlade embryon och om du har en normal mens cykel på 28 dagar så är du idag i vecka 7+5
    Här kan du kolla:
    http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php?calctype=al&year=2010&month=01&day=26&cyclediff=0&luteal=0&calculate=1

    SvaraRadera
  3. Ang katterna så har jag för mig att det handlar om att det kan finnas bakterier i kattens avföring som inte är bra om man är gravid. Men det är absolut ingen fara att gosa med katterna.

    SvaraRadera
  4. Det är toxoplasmabakterien som finns i kattens avföring. Men dom utvecklas bara om bajset legat mer än 24 timmar och själv tar jag då bort på en gång om jag är hemma.. sen måste du få i dig bakterierna i munnen. och man tvättar ju händerna efter man rensat kattlådan och förhoppningsvis använder man en spade.. =) jag brukar ta med en handske på handen utifall att.. Min sambo får annars göra det men man kan ju inte låta det ligga om han inte är hemma. Tror det är ganska liten risk att man blir smittad faktiskt..!

    SvaraRadera