Kategorier

onsdag 17 mars 2010

v10 (9+0) =D

Idag fick jag åter igen höra en till allmänt dålig kommentar enligt mitt tycke. Jag berättade för en kollega som var nyfiken på när vi hade tänkt skaffa barn att jag är gravid. Hon frågade vilken vecka & jag svarade. Ja ni vet ett vanligt samtal kvinnor emellan liksom. Jag sa även att jag vet att det är tidigt att gå ut med det. Då sa hon som nästan alla andra säger, det där med att missfall risken är som störst före v 12. (VILKET JAG REDAN VET & JAG ÄR SÅ LYCKLIG FÖR VARJE DAG SOM GÅR & JAG FÅR BEHÅLLA PYRET). Hon berättade även att hon hade fått ett missfall i v14 & att det missfallet fick hon precis dagen efter att hon berättat på jobbet att hon var gravid....
Åter igen ställer jag mig själv och er frågan...är det jag som är känslig eller är det onödigt att säga en sån sak. Utan att överdriva så får jag höra hela tiden om alla missfall som någon vet att någon fått. Jag tror inte jag skulle vara så osmidig att vräka ur mig nåt sån när en kollega/vän berättar om sin lycka. Är inte det lite som att sticka hål på den andras glädje bubbla?? Åter igen ställer jag frågan: Är det jag som är överdrivet känslig??

8 kommentarer:

  1. Folk tänker inte på vad dom säger! Jag tycker att du ska strunta i vad hon sa och fortsätt att vara lycklig.

    SvaraRadera
  2. Du överdriver ingenting. Det är helt onödigt att säga såna saker.
    Jag fattar inte hur oempatiska vissa människor kan vara!!

    SvaraRadera
  3. Nej du är inte känslig, jag ska reagera på precis samma sätt.
    Folk tänker sig inte för förrän de slänger ut en massa kommentarer.

    SvaraRadera
  4. Askorkad kommentar. Själv vägrar jag beblanda mig med en person som undrade hur i hela friden jag kunde skaffa barn när jag är så gammal. Tänk så mycket högre risk det är att det blir missbildat.

    Tack och hej sa jag, nu har jag lagt tillräckligt med energi på dig.

    Människor är inte så dumma som man tror, många gånger är de dummare. Du är inte ett dugg överkänslig!

    SvaraRadera
  5. Tack för era kommentarer=)
    Känns skönt & höra att det inte är fel på mig utan att det är människorna som inte vet bättre=D

    Nu ska jag fortsätta vara lycklig som "Fru barnös" rekommenderar.

    Kram kram=D

    SvaraRadera
  6. Jo det är verkligen länge till vecka 17 så därför kommer jag att stå på mig om att göra ett till om några veckor, tror inte att jag blir nekad det.

    Hur mår du annars då?

    SvaraRadera
  7. Nej fy vilken trist kollega. Tycker att hon som själv fått missfall för det första borde veta bättre än dels att fråga när ni ska skaffa barn, och dels säga sådana saker. Du är verkligen inte överkänslig.

    SvaraRadera
  8. Usch, vilken dålig stil att börja berätta om missfall när någon kommer med en sådan glad nyhet som en graviditet! Du är inte alls överkänslig, det är folk som borde tänka efter vad de säger!

    SvaraRadera