Kategorier

tisdag 23 mars 2010

v10 (9+6)

Igår var vi på inskrivningen på MVC=) Nu börjar det kännas mer verkligt=) Vi är så lyckliga=) Snälla GUD låt allt gå bra!! Vi fick svara på frågor som tex vad vi har för sjukdomar i släkten osv. Jag fick även svara på vilka alkohol vanor jag har, ifall jag är/varit rökare osv. Jag fick ställa mig på vågen och sköterskan tog mitt blodtryck som såg bra ut. jag fick bekräftat att min andfåddhet är helt normal eftersom blodvolymen i kroppen har ökat. Maken fick också svar på sina frågor som var fler än mina hihi=) Jag fick lämna morgon urin och blod på labb. Vi fick reda på att livmodern redan nu förbereder sig inför förlossningen & att smärtorna, dragningarna, kramperna, stickningarna mm är helt normala. Man kan till och med få mindre blödningar utan att det ska vara någon fara (vilket jag tack och lov inte har fått). Vi fick även redan på att man talar om gångna veckor & inte veckan man är i när någon frågar vilken vecka man är i. Jag sa att det var olika beroende på vem man frågar...hon svarade att i medicinska termer är det alltid fullt gångna veckor man pratar om. Men att om man kollar på nätet så säger man att man är i den veckan man är i...vet inte ifall jag förklarade så ni förstår... Jag håller mig till nät-veckorna här på bloggen=)

Ikväll ska jag jobba, jobbar till imorgon...vill inte men måste.

Kram kram=)

5 kommentarer:

  1. Vad kul med det första besöket på MVC! Ang. veckorna sa de samma sak till oss, men jag håller mig också till vardagliga formen och brukar säga den veckan som jag är i :-).

    SvaraRadera
  2. Härligt!! jag ska på inskrivning nästa vecka :) Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till besöket på mvc, imorgon är det min tur för inskrivning, känns toknervöst.

    Idag var vi och gjorde étt nytt vul för att se att allt var bra med pyret. Känns så skönt nu efteråt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att det gick bra på inskrivningen!
    Jag håller mig oxå till veckorna som de är på nätet. Bäst stt hålla sig till det när jag äntligen fattade hur man räknade =) Går in i vecka 28 imorgon...
    Jag hoppas att allt går bra för er!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för gratulationen!
    Ja, nu kan jag iaf vila precis när jag vill och bara göra det jag orkar.
    Jag saknar redan jobbet, men det är ändå skönt att vara hemma när man har ont.
    Kram

    SvaraRadera