Kategorier

torsdag 18 mars 2010

v10 (9+1)

Idag har jag legat utslagen på sängen hela dagen. Orkar verkligen inte göra mycket de dagarna jag är ledig, som idag. Jag planerar & planerar hehe men inget blir av. Jag går upp för att äta & gå på toa thats it. Tog mig i kragen & dammsög, känner mig så duktig hehe. Jag tycker jag blir andfådd av minsta lilla, så jag skulle ju behöva komma iväg & simma iallafall tycker jag, men som sagt det planeras men det blir inte av. Jag har även haft lite känningar nere hos pyret. Man känner verkligen att pyret växer så det knakar. Ibland känns det som att jag har bubblor under naveln...men det kan väl inte vara pyret va..?

På måndag är det dags för inskrivningen på MVC. Jag ska tjata om att jag verkligen vill göra minst ett ultraljud till innan vecka 17...hoppas det går.

På kvällen när vi ska sova känns det så skönt när maken lägger sin varma hand på magen. Jag blir så avslappnad av den varma handen på min mage. Han brukar prata med pyret & ge magen en godnatt puss. När jag jobbar natt saknar jag verkligen den här lilla ritualen hihi.

Föresten fick jag reda på en sak som jag blev lite förvånad av när vi var på första ultraljudet. Om det här försöket lyckas så måste vi betala för att få tillbaka de resterande frusta äggen/emryon.... Jag betalar mer än gärna, men jag hade fattat det som att de embryon som blev frusta skulle ses som en bonus. Visste ni att det var så här?

1 kommentar:

  1. Ang. äggen: Det var samma besked som vi fick. Om vi blir gravida kommer resterande ägg att kosta, även om de redan är ute. Jag tror att priset var ca 6000 kr/försök.

    SvaraRadera