Kategorier

måndag 15 mars 2010

v 8+5 Mår illa =P

Idag är jag ledig tack och lov. Jag behöver vila känner jag. Men imorgon är jag "back on track" (stavas det så??) Jag har mått lite små illa sen jag vaknade. Maken var nyss hemma med mat. Men det tog tvärstopp efter halva hamburgaren. Nu ligger jag här & hoppas att maten ska sjunka så att jag kan städa här hemma.


Jag har ju pratat om att jag så gärna vill komma igång med träning men det har inte blivit av. Jag känner mig helt uppblåst. Alla t-shirtar sitter som korvskinn och stryper armarna haha. Maken köpte ett par mamma mjukisar (byxor) & linnen som jag har flyttat in i. Det måste jag säga var ett bra beslut. Man har givetvis inte fått mage och så men tro mig kroppen har svällt upp. Jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig men jag tror nog att det skulle göra mig gott att få motion minst 30 min varje dag. Det har jag läst ska vara bra. Så jag vet egentligen inte vad jag väntar på.


Jag har sett så många trådsmala vackra tjejer/kvinnor som ser ut att de har en knut på mitten när magen är stor. Jag känner att jag absolut inte kommer tillhöra den kategorin. Det gör inte mig så mycket. Bara vi får ett förhoppningsvis välskapt barn så går allt=)

Den 22 Mars blir vi inskrivna på MVC. Vi få lite information om kost osv. Sen ska det tas massa prover & jag ska lämna ett urin prov. Hoppas vi får göra ett ultraljud då. Vet någon ifall man får göra det?? Vi ska ju träffa barnmorska så hoppas hoppsa. Jag vill se pyret!!!

Är det nu man börjar ta bilder på magen?? Har sökt på nätet & det står att det inte syns ännu men att byxorna eller kjolarna kan vara svåra att knäppa...




Så här ser pyret ut vecka 9=)


Barnet växer och är nu ungefär 2,7 cm från huvud till stjärt.
Ögonlocken är på väg att utvecklas men fortfarande är ögonen vidöppna, men ögonens linser är täckta av en hinna. Näsan börjar bukta ut och öronen börjar synas. Det finns en antydan till bröstvårtor och det finns små bröststrängar som senare blir mjölkgångar. Hjärtat är färdigt med sina fyra kammare.

4 kommentarer:

  1. Jobbigt att må illa men det finns ju en anledning till det. Med mig är det bra. Kör igång med Pergotime nästa månad.

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet att det finns en anledning till det=) & en mycket god sådan. Jaha så du börjar med Pergotime=) Det använde jag med fast jag injicerade mitt eftersom näs sprayen inte funkade på mig.

    SvaraRadera
  3. Det är 4:e kuren med Pergotime för min del och jag brukar få tabletter.

    SvaraRadera
  4. Jag är också jätte svälld. Min mage går snart inte att dölja i vanliga kläder. Min mamma sa igår att jag nog bör köpa ett par mamma byxor snart och det stämmer nog bra :-)

    SvaraRadera