Kategorier

fredag 4 juni 2010

V21 (20+2) Helt otroligt

Ja just det=) Helt otroligt. Nu har jag passerat vecka 20 och är inne i vecka 21=) Jag känner hur min lilla älskling, mini, pyret (ja vad man nu vill säga) rör sig allt tydligare och för mig allt livligare=) Nu kan även min man känna på magen och säga jag känner att bebisen rör sig. Helt underbart. Nu börjar jag verkligen känna att jag har krafter. Visst jag har lite svårigheter med bland annat att ta mig upp ibland från en djupt sittande ställning men det hör ju till. Värmen börjar kännas. Dagarna är underbara när solen skiner och det är varmt. Jag har köpt stora blusar och hoppas att det underlättar. Mina gamla byxor, t-shirtar mm har jag packat ner och tar fram dom när jag har kommit i form igen. Vi flyttar i månads skiftet och jag börjar fundera på hur det ska gå. Mannen säger att vi kan hyra en flytt firma och betala nån städfirma som gör det roliga. Men jag känner att dom pengarna lägger jag hällre på oss eller prylar som man kan behöva längre fram. Är jag snål kanske...
Den här ljuvliga "kakan" smällde jag i mig på mors dag hihi. Det är rulltårta (som ligger längst ner ), grädde, jordgubbar och massor med socker=D Den delikatessen åt jag med ursäkten att jag firade mors dag hihi. Åh jag älskar jordgubbar. Jag äter minst en liter jordgubbar om dagen. Men det är väl bra, mycket antioxidanter och så.


Hoppas alla har det bra i sommar värmen. Glöm inte att dricka mycket vatten=D

Kram kram=)

4 kommentarer:

  1. Hejsan!!!
    Tack för din kommentar på min blogg, alltid lika roligt! Hoppas allt är bra med dej... kul att din man kan känna bebisen nu, skulle vilja vara där nu ja oxå.. Ja känner att det är något där ibland... så man anar att det finns något där!
    Åh, idag var ja på rul, är sååå lyckligt, vilken känsla! Ha det gött, sköt om dej... Kram Louise

    SvaraRadera
  2. Åh det där såg riktigt gott ut, känner hur sugen jag blir när jag ser din bild :-)

    Vad härligt att din man också känner bebisen nu!

    SvaraRadera
  3. Tack för den fina kommentaren!
    Hoppas att allt är bra med dig i sommarvärmen!
    Härligt när mannen oxå kan känna rörelserna, det blir mer verkligt för dem då kan jag tänka mig.
    Skönt att ha gått över halva tiden, hoppas värmen inte blir för jobbig för dig. Jag har ont av värmen i normala fall, så jag är glad att jag slipper vara gravid hela sommaren...

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åj, vad gott den här kakan ser ut!!

    SvaraRadera