Kategorier

fredag 25 juni 2010

Midsommar. v 23+2

Då var det midsommar.
Jag sitter på jobbet och "firar".
Igår var jag och träffade min familjeläkare angående smärtan som jag har haft i mellanhjärdet (stavas det så?). Han tycker att det låter som magkatarr, så jag har börjat äta en medicin morgon och kväll som ska underlätta, och få balans på magsyran. Sen träffade jag min barnmorska. Allt såg och lät bra. Hon tycker dock att jag ska beställa tid med en sjukgymnast för att få bukt på foglossningen. Jag har dragit på det fast hon sa till mig förra gången att hon tyckte att jag skulle beställa tid redan då. Ja ja jag ringer nästa vecka.
Det har varit så mycket här på sistånde tycker jag.
Imorgon får vi förmodligen nycklarna till den nya lägenheten.
Inget är säkert och det är nog det som gör att jag känner mig extra stressad. Om vi får nycklarna imorgon betyder det att vi flyttar imorgon. Hur ska jag orka? Jag behöver inte bära nåt men ändå... Hoppas natten blir lugn här på jobbet (jobbar tills imorgon) så att jag klarar morgondagen. Barnmorskan tycker att jag ska ta det lugnt eventuellt sjukskriva mig. Men jag har sagt att jag vill jobba månaden ut iallafall. Vill och vill...jag känner att jag måste. Det är många måsten och det bidrar även till stress.
Måste varva ner!!
Ok jag varvar ner efter flytten.
Vi har inte köpt barnvagn ännu men vi letar för fullt. Vi har inte köpt nåt till bebisen ännu. Vi har inte vågat förhasta oss. Anledningen är blandannat att vi vill flytta först och sen börja in handla sakerna. En annan anledning har varit att vi inte har vågat ta ut lyckan i förskott. Vi har inte vågat hoppas på att allt ska gå bra. Det är klart att man vill handla och att det har varit svårt (specielt för mig), men vi har lyckats hålla oss. Men nu när vi väl beställer vagnen tror jag att vi kan släppa lite på oron. Ja ni vet alla tänk om. Fast man har dom i huvudet ändå.
Gud vad det låter klagigt...men jag har verkligen jätte svårt att slappna av.

Jag happas att ni alla får en riktigt trevlig midsommar.

Stor kram=D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar