Kategorier

lördag 12 juni 2010

Mitt humör går upp och ner!

Jag är så trött på jobbet.
Så fort jag ska iväg till jobbet blir jag på dåligt humör. Ush.
I förrgår var jag hos barnmorskan. Allt såg och lät jätte bra. Jag har gått upp 12kg sen inskrivningen. Blodtrycket var bra och bebisens hjärtljud låg på 140. Jag nämnde för barnmorskan att jag är så oerhört trött på mitt jobb. Jag har alltid älskat att gå till jobbet och trivts så bra. Sen jag blev gravid har min inställning till jobbet förändrats totalt. Barnmorskan sa att det är fullt normalt att känna så när man blir gravid. Det kändes skönt att få höra det från henne eftersom hon träffar gravida kvinnor dagligen och vet vad som är "normalt".
Det är jag som har förändrats. Jobbet i sig är kanon fortfarande, men det är min inställning till livet och allt runtomkring som ser annorlunda ut. Jag orkar inte serva länger. Orkar inte vara till lags. Jag vill och behöver tänka på mig själv.
Vet inte ifall jag har nämnt det tidigare, men jag är undersköterska och jobbar som personlig assistent. Det känns som att jag ger och ger och blir slut på kraft och ork.
Min brukare är underbar!
Mina kollegor är underbara.
Som sagt det är jag som genomgår en förändring.
Nästa vecka ska jag skicka in moderskaps intyget som jag fick med mig från MVC.
Vet inte hur länge till jag kan eller vill jobba.

5 kommentarer:

  1. Jag känner precis som du, har alltid gillat mitt jobb men nu är motivationen noll! Funderar också på hur långt innan bf jag vill gå hem, svårt! Trevlig helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hade precis samma känslor angående jobbet som du har. Jag sökte havandeskap från 1 maj, sen blev jag sjukskriven i slutet av mars. Men sjukskrivningen var för att jag hade sån foglossning och inte klarade av att jobba mer.

    Vad skönt att allt såg bra ut!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner sååå igen mig i känslorna inför jobbet! Du kanske minns att jag skrev om det också? Håll ut, tiden går fortare än man någonsin kan ana...Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Det känns skönt att veta att fler känner eller har kännt likadant.
    Kram till er alla=D

    SvaraRadera
  5. Vårat pyre är beräknat till den 26:e oktober, så därför har jag fått havendeskapspenning from 27:e augusti till 15:e oktober.
    När är erat pyre beräknat till?

    Hoppas att du också får det beviljat!

    Kram

    SvaraRadera