Kategorier

måndag 21 juni 2010

Ont i mellanhjärdet

Tjaba Tjena Hallå=)
Idag ska jag försöka tvätta på egen hand. Maken brukar alltid hjälpa mig med att bära ner tvätten till tvättstugan. Han tyckte inte att jag skulle tvätta själv idag men jag kan ju ta det jag orkar, behöver liksom inte ta i för kung och fosterland. På jobbet däremot är dom så gulliga så jag slipper spring i tvättstugan nu mer. Mina kollegor bokar in tvättider när dom jobbar istället för när jag jobbar.
I lördags vaknade jag med en stark smärta i mellanhjärdet, som strålade ut mot revbenen. Det var nästan så jag inte kunde stå rakt när smärtan kom. Jag skulle jobba 4 timmar och det gjorde jag. Smärtan fortsatte hela kvällen så jag sjukanmälde mig på Söndagen. Det var en fruktansvärd smärta som kom och gick. Jag tror att det är magsäcken som börjar säga ifrån...eller nåt. Jag har haft halsbränna så det heter duga genom hela graviditeten det kanske är magsyran som har gjort sitt. Nu har jag bokat en tid hos min familjeläkare som jag får träffa på Torsdag, vi får se vad han säger.

2 kommentarer:

  1. Skriv gärna ner vad läkaren säger Marina, är lite nyfiken om jag säger så ;)
    Har också alldeles enorma mängder magsyra, ont i magen och under revbenen (mest vänster sida). Står bara att det är normalt när jag sökt info, men lyssnar gärna på vad du får för svar från din läkare :)
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  2. Absolut=D
    Tack det samma till dig=)

    SvaraRadera