Kategorier

onsdag 30 juni 2010

V 25 (24+0) =D=D Lycka!

Fantastiskt!!! Nu är vi inne i vecka 25=D
Igår frågade en gullig arbetskamrat mig "hur känns det att vara gravid"?
Jag svarade "Det är ren lycka! Helt fantastiskt! Vi har längtat så länge och äntligen sker det oss"
Sen frågade hon "får jag känna på magen"
Jag sa " ja visst kom"
Hon frågade "hur känns det när bebisen sparkar"
Jag sa "ja du svårt att beskriva...men du vet som de små nervryckningar du kan få i ögat...som du inte kan kontrollera...typ så fast starkare. Ju längre tiden går desto tydligare känner man att det verkligen är en liten person som rör sig=) Svårt att förklara men något i den stilen"=D
Jag tycker så mycke om just den här sortens frågor för jag var precis lika nyfiken själv förut. Nu helt plötsligt är det jag som står och svarar på frågorna som jag så många gånger ställt mina vänner.
Från det ena till det andra. Nu måste jag sätta igång med att få ordning på alla papper som måste skickas in till försäkringskassan. Jag har redan skickat in moderskapsintyget. Min barnmorska sa att jag kan skriva ut papper från internet, alltså de papper som måste fyllas i av min chef och mig. Jag har gått in flera gånger på försäkringskassans hemsida men man måste ha e-legitimation villket jag inte har. Tycker det verkar så krångligt men jag ska försöka få ordning på allt idag.
Föresten jag har sjukskrivit mig veckan ut. Flytten och allt runtomkring blev för mycket. Mina fötter och ben svällde. Jag kunde knappt stå igår. Lite vila kan inte skada.
Hopas alla har det bra i sommarvärmen=D
Kram kram!!

4 kommentarer:

  1. Vad klokt att du sjukskrev dig, försök ta det lugnt.
    Jag fyllde i papprerna på försäkringskassans hemsida och skickade sedan in dem, för visst är det havandeskapspenningspapprerna du pratar om?
    Jag fick svar efter bara 1 vecka att jag var beviljad så jag hoppas att det går lika fort för dig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt med svullna ben och fötter! Mina ser ut som elefantben...
    Jag har e-legimation (Swedbank), och tycker inte det är krångligt. Det är bra när man kan hålla koll på allt på sin sida på försäkringskassan, skicakde även in föräldrapeningen över nätet. HP-papprerna skrev jag ut, chefen ska ju fylla i ett oxå. Men det är en djungel...
    Hoppas det går bra, och ta det lungt och vila!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej gumman!
    Du MÅSTE ta det lugnt och ta hand om dig. Saknar dig massor!
    pussar o kramar
    L

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!
    Hoppas allt är bra med dej....
    Här håller man på att dööö av värmen ändå är man bara i vecka 24, hur ska det här sluta innan sommaren? Men va underbart det är att känna sin skatt i magen,,,
    Ha en fortsatt bra sommar..
    Kramar till dej!

    SvaraRadera