Kategorier

fredag 16 juli 2010

Redan inne i V 27

Hej hopp=D Det var inte igår!
Jag har inte tagit mig tiden att sitta framför datorn. Det är så varmt!!! Jag ligger utslagen i min säng med fläkten på högvarv! Ioförsig har vi varit och badat 2ggr med maken men jag tycker att det är för kallt i vattnet...jo jag är en badkruka hihi. Jag har inte vågat bada i Mälaren för en kompis sa att man inte ska bada där när man är gravid...vet inte ifall det stämmer men jag tar hellre det säkra före det osäkra. Jag har hållt mig till pol bad.
Nu har jag blivit sjukskriven i 2 månader, pågrund av foglossningen. Det känns sååå skönt att slippa jobba dels för smärtan och sen för värmen.
Annars mår jag prima! Jag känner bebisens rörelser allt längre upp i magen=D Helt underbart!
En kompis till mig fick barn igår=D hon trodde hela tiden att det skulle bli en flicka eftersom ultraljudet visade på det...men när jag fick ett mms med bild på den ursöta bebisen stog det prinsen. Man ska inte förlita sig helt på de där ultraljuden.
Känns att det är rätt beslut av oss att inte ta reda på vad det blir.
Hoppas alla har det bra!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att höra att du mår bra!
    När det gäller badet, frågade jag en läkare förra veckan hos MamaMia eftersom jag var också väldigt osäker. Hon sa att om man inte har urinvägsinfektion eller blödningar då får man absolut bada även i Mälaren.
    Jag har badat redan tre gånger och det var jätteskönt!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Gud du är underbar!!! Tack så mycket=D Då kan jag åka till mitt favoritställe och ta ett dopp=D

    SvaraRadera
  3. Vad tiden går fort! Skönt att du blivit sjukskriven, då kan du tänka bara på dig själv! Jag var oxå sjukskriven innan jag gick på hp.
    Nu har jag skrivit min förlossningsberättelse. Skönt att ha fått hem journalen, för det är inte lätt att komma ihåg...
    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Jo man orkar inte mycket i värmen, får mest ligga i skuggan och läsa i nån bra bok :-)

    Jag mår riktigt bra nu, känner inte av tröttheten på samma sätt så nu orkar jag till och med vara uppe ett tag på kvällarna, tidigare somnade jag innan klockan 21...

    Kram

    SvaraRadera