Kategorier

fredag 26 mars 2010

Spenat Giftigt??????

Nu har jag fått höra att spenat blir giftigt ifall man värmer den flera ggr...
Jag gjorde nämligen en spenat soppa igår, den blev super god. Hade med mig till jobbet & när jag höll på & värmde den så sa en kollega att man inte ska värma spenat mer än en gång. Jag ringde självklart sjukrådgivningen & dom visste bara att man kunde bli gasig i magen av rå spenat. Men när jag letar på nätet står det att det kan bildas gifter i spenaten ifall den får stå för länge i rumstemperatur & att man inte ska frysa ner den och sen tina upp för att äta. Vet ni något om det här??? Jag trodde att jag gjorde värsta nyttiga måltiden & så fick jag höra det här. Jag har inte bara mig själv att tänka på & just därför blir jag så orolig.
Kommentera gärna om ni vet nåt.

Kram kram!!!

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig hört om det. Min barnmorska sa till mig bara att äta så mycket spenat som jag kan, helst varje dag.

    SvaraRadera