Kategorier

måndag 29 mars 2010

v11 (10+5)

Lite fakta angående spenaten från Livsmedelsverket.

Överblivna spenaträtter ska man sätta in i kyl eller frys tämligen snabbt. Efter upphettning går spenaten bra att äta igen, under förutsättning att den upphettats väl så att skadliga bakterier har försvunnit. Skälet till att Livsmedelsverket rekommenderar att inte låta mat som innehåller spenat ligga framme länge i rumstemperatur är att nitrithalten kan öka (nitrat som finns
naturligt i spenat kan omvandlas tilll nitrit).

Spenat är gott & nyttigt så jag tänker fortsätta äta det=)

Nu lämnar jag spenat historien.

Vad gäller symptomen har jag börjat få klåda på brösten. Kanske inte så konstigt eftersom de växer så det knakar. Gäller & smörja ordentligt med en fet kräm. Jag tycker det börjar synas lite på magen men det kanske är en önskan=)

Snart går vi in i vecka 12=) Det känns helt underbart.

Hoppas allt är bra med er=)



Sweet Comments

1 kommentar:

  1. Jag tror absolut att det har börjat synas på din mage, min syns hela tiden. Folk bara stirrar och tror inte att jag bara är i vecka 10 :-)

    SvaraRadera