Kategorier

måndag 5 april 2010

v12 (11+5)

Inatt drömde jag att jag förlöste en pojke. Jag var så lycklig & ropade på maken att han skulle skynda sig & klippa navelsträngen. Härlig dröm måste jag säga.
Jag såg en dokumentär igår som handlade om en mor vars son förlöstes för sent och blev CP skadad, han dog vid 17 år ålder. Jag blev så rörd av filmen. Tänk att det kan gå 9 månader & allt är bra. Sen när det är dags att förlösa går allt snett. Mamman kände i det här fallet att det var något som inte stog rätt till. Läkaren var envis & ville att kvinnan skulle försöka förlösa barnet på naturlig väg tills dess att dom slutligen beslutade sig för kejsarsnitt. Jag tyckte så synd om kvinnan & led verkligen när jag försökte sätta mig in i hennes situation.

Jag kan berätta att jag känner mig sisådär. Det känns som att allt & alla retar gallfeber på mig. Ena stunden är jag jätte glad & nästa ledsen för att avslutningsvis känna mig irriterad & nästan förbannad. Jag är så glad för att jag snart passerat vecka 12. Men samtidigt känner jag mig känslomässigt skör. Vet inte ifall ni förstår...vet inte ifall jag heller förstår...

Hoppas alla har haft en trevlig påsk. Själv har jag bara varit. Tack och lov har jag varit lång ledig 4 dagar. Jag hoppas att det räcker för att fortsätta jobba med nya krafter.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du snart har passerat vecka 12. Själv har jag precis gått in i vecka 12 idag, så jag har en vecka kvar, hoppas att tiden går riktigt fort :-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att passerat v. 12! Jag vet precis hur du menar med det känslomässiga humöret... Det är jobbigt! Efter att jag varit sådär grining och sur, så blir jag ofta ledsen för att jag sårat. Min man tröstar och säger att "det är bara hormonerna". Antar att det är en massa hormoner, men det är jobbigt. Är glad att jag är sjukskriven, för tjatet på jobbet höll på att reta gallfeber på mig... Men allt det där ska väl släppa nån gång hoppas jag.
    Ska bli spännande och se om drömmarna vi haft om pojkar blir sanna. Jag har inte kollat upp vilket kön det är, så det är spännande!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera