Kategorier

torsdag 22 april 2010

v15 (14+1)

Nu har jag äntligen kommit in i vecka 15. Jag är glad men lite orolig. Igår hade jag skit ont, ja ni vet som världens mens värk + att jag har haft konstiga obehagliga stickningar där nere...ja ni fattar vart. Jag vet ju att man får så kallad växt värk för att livmodern växer & att det jag känner längre ner förmodligen är ligamet osv som töjs. Men man kan inte låta bli att vara orolig när det gör ont.
Får ni oxå ont där nere + den så kallade växtvärken???

5 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr inte känt nåt sånt, men samtidigt så är jag nästan en vecka efter dig. Jag tror att det är helt normalt det du känner :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att det som du känner är helt normalt. Jag känner molvärk, stickningar, dragningar flera gånger varje dag. De är inte långa, tar några sekunder men dyker upp då och då. Barnmorskan sa att livmodern växer, det är helt okej. Samt att vissa känner mer av värken än andra. Det beror också på själva kroppsbyggnaden.

    SvaraRadera
  3. Jodå, det känner jag igen. Dessutom kanske du börjar känna av foglossningen? För mig känns den som om jag hade en massa blåmärken mellan benen eller kraftig träningsvärk. Märker speciellt av den i liggande läge när jag ska svänga mig eller lyfta ett ben eller nåt sånt och när jag går.

    SvaraRadera
  4. Jag kände precis samma sak som du i den veckan. Fick göra ett extra ultraljud för att jag var orolig, men allt var som det skulle och det var säkert "växtvärk". Tycker inte man borde ha ont sådär i graviditeten. Man är tillräckligt orolig ändå.
    Men det är iaf normalt att ha ont lite då och då. Nu har jag en himlans foglossning...

    SvaraRadera
  5. Tack för era svar. Med tanke på det där med foglossning ska jag ringa min barnmorska imorgon. Jag slog nyss upp det på nätet och det låter ungeffär som den sortens smärta som jag har.

    SvaraRadera