Kategorier

onsdag 7 april 2010

v13 (12+0)

Nu har jag läst runt på nätet angående graviditets hormoner & hur de påverkar kvinnans liv. Kan intyga att jag inte är det enda hormon monstret som springer på gatorna i Svea haha!! Min blogg börjar mer och mer likna en klagomur...men hallå inte ska jag väl fjäska i min dagbok och beskriva mina raseriutbrott som blommor & bin när det är raka motsatsen.

Idag går vi in i vecka 13=D Åh vad skönt! Nu har vi passerat vecka 12!!! Det känns underbart.
Igår hämtade jag ut ett paket som min moster skickat till oss från hemlandet. Jag kan säga att jag grinade från det att jag lämnade in min legitimation för att hämta ut paketet till dess att jag kom hem & nästan en timme därefter. Det var ett paket med bebis kläder, gissa om jag bölade floder. Vi har inte köpt något ännu, vi tycker det känns lite tidigt. Men moster har redan börjat handla & det har vi inget emot. Tvärtom. Man kan säga att det blev mycket & många känslor på samma gång. Min moster är det enda jag har kvar av min kära mor som tyvärr gick bort för 1½ år sen. Jag saknar min mamma så oerhört mycket, och är så ledsen för att jag inte kan dela min glädje med henne. Hon var den som ständigt tjatade om barnbarn.

Idag ska jag jobba, jag jobbar till imorgon, ett långt pass. Tro mig jag är sååå less på jobbet så det finns inte. Men vad ska man göra, man måste jobba. Så fort jag får klartecken från läkaren ska jag ta det som jag tror heter havandeskap ledighet eller nåt sånt.

Nu tror jag att jag har skrivit av mig färdigt & hoppas att jag kan lämna det här. Inte ta med mig dåliga vibbar till jobbet.

Bye så länge=)

2 kommentarer:

  1. Vilket sammanträffande i våra liv. Min mor gick också bort för 1,5 år sedan och vi är nästan i samma graviditetsvecka.
    Men jag har ingen moster tyvärr...
    Grattis till passeringen av den 12. veckan!

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt av din moster! Jag har inte kunnat låta bli att köpa lite bebiskäder, jag dras till de affärerna varje gång jag är på stan :-)

    Grattis till vecka 13!

    SvaraRadera