Kategorier

tisdag 27 april 2010

V15(14+6)

Som vanligt sitter jag på jobbet.
Jag har grinat till & från hela dagen...tur att ingen har sett.
Min älskade pappa ska flytta utomlands, han åker imorgon. Pappa kom hem till oss igår för att ta förväl. Det är idag tårarna kommer för min del. Det känns så märkligt. Min mor gick bort för snart 2 år sen och nu åker min far. Kan inte låta bli att känna mig ensam fast jag vet att jag har en liten på väg och min älskade man vid min sida.
Maken tycker att jag ska skärpa till mig. Han tycker att jag ska tänka på bebisen. Han menar på att om jag är ledsen känner bebisen det. Kanske ligger det nåt i det han säger...så jag får försöka rycka upp mig. Vill bara tillägga att jag kanske är lite extra känslig just för att jag är gravid..eller hur...?

4 kommentarer:

  1. Har inte mycket egen erfarenhet, men man har ju läst om många gravida som har lätt till tårarna! Eller så är det bara något kvinnligt! ;-)
    Iallafall tycker jag det är ok att gråta en skvätt om pappa ska flytta till utlandet.
    Stora kramar

    SvaraRadera
  2. klart att gravid hormonerna sätter igång, även fastän jag tror att du varit ledsen än då, fastän du är säkert extra känslig nu! Puss

    SvaraRadera
  3. Klart du behöver gråta en skvätt om din pappa ska flytta! Bebisen klarar sig nog, det är troligen värre att stänga inne det ledsna så gråt du bara. När du gråter följer stresshormoner med ut i tårarna, det är därför man kan känna sig lättad efteråt. Kram!

    SvaraRadera