Kategorier

lördag 1 maj 2010

Det kom Blod=(

Igår när jag var på toaletten kom det blod!! Det var blod på pappret och det rann blod!! Jag ringde sjukrådgivningen & fick en remiss till akuten. Vi åkte in på en gång. Blev undersökt. Bebisens hjärta slår och den sparkar. Läkaren säger att moderkakan ligger lågt och att den behöver tid för att dras upp...om den nu gör det... Jag ska sjukskriva mig i 2 veckor och ta det jätte lugnt, bara vila. Inte lyfta tungt och hålla på & jäkta.
Jag har ont från och till, ibland känner jag hur det blir alldeles spänt i livmodern, vet inte vad det beror på.
Ush nu är jag orolig!

8 kommentarer:

  1. Usch, förstår att du blir nervös din stackare. Sa de vad detta kan bero på och om det är vanligt?
    Varma kramar

    SvaraRadera
  2. Hej åsa. Nej Don sa inte vad det kan bero på. Vet inte ifall det är vanligt heller...
    Försöker leta på nätet för att bli klokare...få se om jag hittar nåt=S

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du är nervös nu. Men försök inte bli. Jag har en väninna, hennes moderkaka var också lågt liggande och fick blödningar flera gånger under sin graviditet, mest när hon ansträngde sig på något sätt. Hon fick också rådet att ta det jättelungt, inte lyfta tungt, inte gå på trappor och ligga, vila så mycket hon kunde. Hon blev också sjukskriven. Just nu har hon en söt liten pojke, så till slut gick allt bra, men pga moderkakan var hon tvungen ta det jättelugnt under hela graviditeten.
    Jag tycker, det är viktigt att bebisen mår bra. Vila mycket nu och försök inte stressa, hur svårt det även är.
    Jag håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken mardröm! Skönt att bebis verkar må bra iaf! Ta det lungt nu! Håller tummarna för er att allt ska gå bra!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Usch så himla jobbigt, förstår att det känns nervöst. Försök att ta det lugnt nu.

    Många kramar

    SvaraRadera
  6. Jag förstår verkligen din oro, men försök att ta det lugnt. Kramar

    SvaraRadera
  7. Förstår att du blir orolig! Försök att ta det lugnt.

    SvaraRadera
  8. Hur är det med dig idag?
    Tänker på dig!

    SvaraRadera