Kategorier

onsdag 12 maj 2010

V18(17+0)


Tjooohooo! Nu är jag i vecka 18=)=D

Idag hade jag/vi tid hos barnmorskan. Jag hade nästan glömt bort att jag hade bokat in en extra tid. Alltså jag visste om det men inte att det var idag. Man blir lite snurrig när man bara går hemma...menar..jag har inte direkt koll på dagarna.

Jag hade bokat den här tiden för att jag ville att barnmorskan skulle kolla mitt blotryck och så hade jag en massa frågor förstås. Jag har haft ont i huvudet nästan varje dag sen jag blev gravid. Hon sa att det kunde bero på lågt blodvärde, eftersom blodtrycket såg jätte bra ut. Det visade sig efter provet jag fick lämna att det var lågt, blodvärdet alltså. Så nu ska jag ta en järn tablett varje kväll. Jag fick även väga mig, jag har gått upp 8 kg sen inskrivningen *hihi*. Vi fick även lyssna på bebisens hjärtljud, gud vad härligt!

På måndag är det dags för rutin UL som man gör i vecka 18. Åh vad spännande. Hoppas allt ser okej ut=D


Jag hoppas att alla ni som läser mår bra=)

Good Night Comments


4 kommentarer:

  1. åh så skoj, längtar med tills jag är i v.18 och får göra rutin-ul :-) kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Du närmar också dig till halvvägs ;-).
    Jag ska ha rul nästa vecka. Det blir säkert spännande att se din lilla bebis.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra hjärtljudet! Jag ska till bm nästa vecka, så då får jag höra.
    Spännande med UL på måndag!
    Själv får jag vänta tills bebis tittar ut för att se igen =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad spännande, snart halvtid! <3

    Trevlig helg till dig också!
    Stora kramar

    SvaraRadera