Kategorier

lördag 15 maj 2010

Dummaste kommentaren på länge

Måste bara berätta.
Jag fick världens fräckaste kommentar idag på stan av en gammal klasskamrat.
Hon tittade på mig länge & sen sa hon: du har blivit tjock.
Då svarade jag: jag är gravid...men jo jag har blivit tjock också...
Jag tycker inte man säger så.
Hon vet absolut inte vad jag har gått igenom för att bli gravid.
Tänk om jag verkligen hade blivit så här stor på grund av värsta depressionen eller nåt, då skulle jag blivit super ledsen ju!
Jag kan berätta för er att jag gick upp ganska mycket av hormon behandlingen som jag gick igenom inför provrörs befruktningen.
Sen inskrivningen på MVC har jag gått upp ytterligare 8kg så ja jag har gått upp en del. Jag känner även att jag har börjat samla på mig vätska i vaderna...kanske hela kroppen eftersom det spänner i huden på händerna när jag knyter näven. Att samla på sig vätska gör ju också att man blir större. Så det är många faktorer som gör att jag är större nu än för 2 år sen. Men det skiter jag i eftersom jag nu är så lycklig att jag/vi äntligen blivit gravid. Alla dessa extra kilon kan man gå ner efter man fått sin älskade lilla bebis=)

5 kommentarer:

  1. Ja det var en väldigt dum kommentar, så säger man väl aldrig till någon. Och våra bebisar är värda varenda kilo vi går upp ;-) kram till dig

    SvaraRadera
  2. Exakt=D Så tänker jag med=D

    SvaraRadera
  3. Håller med så otroligt dumt. Blev själv svullen i ansiktet av hormonbehandling och man såg ju folks blickar. Såg själv att jag var svullen men vad ska man göra. Det är ju inget man väljer själv.

    SvaraRadera
  4. vilken i d i o t!
    hoppas allt är bra gummsan!!!
    puss linn

    SvaraRadera
  5. Finns många dumma kommentarer...
    En jobbarkompis klappade mig på magen en gång och frågade om hon fick gratulera.
    Till vad sa jag, att jag gått upp i vikt??? Om hon bara visste hur vi kämpade just då...
    En del tänker bara inte...
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram

    SvaraRadera