Kategorier

söndag 23 oktober 2011

Långpannebullar

Börja med att koka marsansåsen så den hinner svalna till den ska bres på=)
Du behöver 3 dl Marsansås.
...
Degen:
50g jäst
2½dl mjölk
125gr margarin
2ägg
½dl strösocker
½tsk salt
12-14dl vetemjöl
Värm smör & mjölk så det blir fingervarmt. Häll i en bunke med jäst. Blanda. Häll i resten=)
Degen ska jäsa 30 min.

Dela degen i 2 delar. Den ena delen kan vara större (jag gjorde så)
Kavla ut ena delen i en långpanna (den mindre av de två)
Bred över marsansåsen.

Kavla ut deg 2 (den lite större) Bred på smörkräm
100gr Margarin
1½dl strösocker
1½tsk vaniljsocker

Rulla ihop. Dela i 40 bitar (jag fick 30 bitar...orka räkna..?) & lägg dom som bullar på marsansåsen (som på bilden nedan=P)
Jäs 30 min.
Pensla med ägg & pärlsocker.
Grädda 225grader 10-15 min





5 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut! Det måste jag pröva nån gång!

    SvaraRadera
  2. Ja de blev kanongoda=D Har fryst in så man kan ta fram lite då & då=D
    Rekommenderas verkligen. Det är enkelt.

    Tänkte börja lägga upp lite recept & ha dom som "recept" kategori till höger om bloggen=P
    Då kan man enkelt gå in där & söka det receptet man gillar=) & baka eller tillaga vad det nu är=)

    SvaraRadera
  3. Ser supergott ut!
    Måste verkligen testa detta!

    Låter kul med en receptkategori, då kan man få lite inspiration =)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Shit pommes vad gott det såg ut...!

    SvaraRadera