Kategorier

tisdag 11 oktober 2011

Bitchig arbetsledare

Jag slutar aldrig bli förvånad över vuxna människors märkliga beteenden.
Vi sitter på personalmöte & den så kallade "arbetsledaren" beter sig som en gris bara för att denne har migrän, svarar bitchigt på frågor & har sin mobil på vibration där sonen ringer stup i kvarten & tjatar om...vet ej vad. Vi andra stängde av mobilen! Varför får den härjade arbetsledaren ta samtal & bete sig som en gris?
Besserwisser är väl det mildaste man kan kalla grisen. Eftersom son samtalen måste tas så gick grisen ur rummet för att prata. Vi andra satt kvar & diskuterade vidare. När grisen återvände blev det irritations moment från dennas sida & tillrättavisanden på det som sagts när denna var borta & talade i telefon.
Ja det är nästan skrattretande för det är precis vad man måste göra när det finns en som tror sig veta bättre än andra, man måste skratta, även om detta tycks i detta fall retat gallfeber på grisen i fråga.
Nä ush för misstag, mitt misstag att ha anförtrott mig till denna gris som bad mig inte prata med chefen, det räckte att vi hade pratat. Jo tjena! Grisen gick till chefen & berättade allt jag sagt i förtroende! Dålig stil! Inte något att lita på! Riktig intrig makare som skitit i det blåa skåpet haha!
Nä men seriöst, skulle jag bli sur & visa det så skulle jag tappa ansiktet. Det är inte bra att visa att man blir förbannad...anser jag. Människor vill vara kring glada människor inte med arga tjur grisar;)
Det finns dom som alltid är tysta, jag önskar jag vore en sån person,men tyvärr ska jag alltid kackla & ha kul...Jag tycker om att ha det trevligt lixom...men hhur i hela friden ska man kunna ha trevligt med ett as som arbetsledare?

3 kommentarer:

  1. Usch vilken sk arbetsledare, tycker inte att hon verkar vara så lämplig att vara det.
    Jag är också en som du som har svårt att sitta och vara tyst utan jag surrar och är glad för det mesta.

    SvaraRadera
  2. Det finns tyvärr många där ute, som inte passar som vare sig chef eller arbetsledare av olika skäl.

    Hoppas det löser sig, gumman,en vacker dag kommer du få din revansch. Det får man alltid.

    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  3. Trist när det är så uppenbart med fel man på fel plats. Den arbetsledaren borde gått samma kurs som jag - då hade det varit annat ljud i skällan!

    SvaraRadera