Kategorier

torsdag 13 oktober 2011

Sulky till resan eller ej?

Vi har en Sulky Carena Easy som vi köpte till Mexiko resan. Hade vi vetat att man inte fick ha barnvagnen tills vi skulle gå på plandet & när vi skulle mellanlanda i Paris i förväg hade vi inte gjort oss besväret att införskaffa en. Grejen är den att jag informerade mig väl (trodde jag) om vagn situationen innan resan, men som vanligt blir det överaskande ändringar på flygplatsen=(! Vi fick inte ha med oss barvagnen till planet & fälla ihop den före påstigning som vi trodde. Vi fick lov att checka in vagnen med resväskorna som sedan hämtas ut vid slut destinationen.
Nu ska jag ut & resa själv i slutet av månaden & funderar åter igen på att ta med vagnen. Jag reser med ett annat flygbolag som tillåter mig ha vagnen ända till påstigning & jag får tillbaka vagnen vid mellanlandning i Madrid. Så säger dom iallafall. Hoppas verkligen att det är så för jag vet inte hur jag annars ska orka bära på Lucas plus handbagage...


3 kommentarer:

  1. Jag hade nog tagit med mig vagnen och litat på flygbolaget.
    Hoppas de håller vad de lovar, är ju så mycket lättare med vagn då du reser själv.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jo jag ska ta med vagnen för nu har de ju sagt att det går bra. Det blir ju nästan omöjligt annars...


    Kram kram!!

    SvaraRadera
  3. Jag hade tagit med vagnen oavsett. Du ska ju ändå av planet så småningom när du når slutdestinationen, och då kan det vara skönt att sätta han i vagnen.

    Trist när dem lovar en sak, och gör en annan...

    Massa kramar.
    Luiza

    SvaraRadera