Kategorier

måndag 24 oktober 2011

Funderar på hur det ska bli

Maken har åkt & jobbat & L sover.
Vet inte ifall min planeringsförmåga är den bästa. Känner mig lugn. Samtidigt stressad. Hur går det ihop. Det var 10 år sen jag träffade min moster & 1½ år sen jag träffade min pappa. Ska bli kul & ses & att de får lära känna L. Min moster som är min gudmor är så glad. Det känns skönt att någon väntar på andra sidan klotet med så mycket glädje, det gör hela resan värd mödan. Pappa är förstås också glad & visar det på sitt sätt.
...
Funderar lite på arbetet. Hur kommer det se ut när jag kommer tillbaka...har jag ens ett jobb då? Kommer L in på förskolan till Dec eller Jan? Kanske är det lika bra att det blir i Januari eftersom det är så mycket ledighet i December, slutet på året & så. Känns lite mer logiskt att han börjar i Januari, men kommer han in till Januari? Det finns väl inga garantier? Om han inte kommer in hur ser det då ut för mig & jobb? Mina mamma dagar tar slut i Januari, visserligen har maken obligatoriska pappadagar kvar som han kan ta ut.
På makens jobb ska dom varsla folk, kul va!
Vill inte tänka för mycket. Bara koncentrera mig & njuta av nuet. Men grubbel är mitt förnamn;) Så vi får se hur det går.
Idag tänkte jag baka igen=D Ska göra mer Långpannebullar så jag kan fylla på i frysern så att maken har gottis bröd när L & jag är borta=)
Maken fyller år på Lördag & det ska firas. Men jag funderar på vad jag kan göra för gott? Har någon något bra recept att dela med sig eller idè på vad som är uppskattat? Typ någn god kaka eller nåt=)

2 kommentarer:

  1. Cupcakes i alla former :-) Grubbla dig inte fördärvad vännen, försök ta det som det kommer. Kram

    SvaraRadera
  2. Har kikat lite på nätet & det finns hur många olika smarriga varianter som hälst=P Måste jag kika närmare på=)
    Tack=)
    Kram!!

    SvaraRadera