Kategorier

torsdag 6 oktober 2011

Han är rolig

Igår frågade jag maken: Har du läst min blogg någe på sistone?
Han svarade: Nä vaddåra skulle jag ha gjort det eller?
Jag: Nejdå jag bara undrade för du brukade gå in & kika förr...
Eftersom han satt vid datorn gick han in på en gång & bläddrade & bläddrade & skakade på huvudet & sa: ärligt talat är det verkligen det här du sitter & gör varje dag?
Jag skrattade & sa: Ja?
Han sa: Meh vad ska det här vara bra för??
Jag sa: Du det är faktiskt som en dagbok på nätet.
Han sa: Nej du för en dagbok delar man inte med andra...
Jag sa: Jo i bloggvärlden delar man om man vill sin vardag eller vad det nu handlar om med andra.
Han sa: Ja men det enda du skriver om är ju IVF, dig som mamma & vår son?? Har du inget annat som du kan skriva om??
Jag sa: Bloggen handlar främst om IVF, lilla L & mig som mamma...
Han sa: Aja vi har helt olika intressen den saken är klar.

Jag bara skrattar åt hela grejen för han begriper verkligen inte hur jag kan ägna så mycket tid åt bloggen & att läsa & kommentera bloggar. Det går liksom inte in i hans huvud.
Men ärligt så begriper inte jag hans intresse heller & har jag inte ens lust att höra på elektronik snack eller dylikt;)
Tur är väl det att vi skiljer oss på den fronten för vi är ganska lika i mycket annat. För som nu tillexempel, lilla L sover jag sitter här med mitt inlägg & han där med sitt ja vad han nu tittar på i sin dator=)
Kul & umgås hehe!!
Nämen i ugnen har jag lagt in kycklingklubbor & här i vardagsrummet har vi det mysigt med en massa tända ljus:)

4 kommentarer:

  1. Konstigt nog läser min sambo flitigt varje inlägg. Men han fattar sällan vitsen så allt som oftast ber jag honom att sluta. Men innerst inne är jag jätteglad att han läser i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Haha du går ursäkta att jag skrattar men det var så gulligt.
    Jag gillar att läsa om dig, L och ivf. Tycker att du skriver om mycket mer också.

    Nu har jag börjat kunna kommentera på andra bloggar men tyvärr inte din :(

    SvaraRadera
  3. Åh, gumman. Älskade vännen.
    Tack så jättemycket för armbandet, det betyder så otroligt mycket för mig!!!
    Du skulle bara veta.
    Hoppas vi kan ses snart.

    Och du, din man läser åtminstone, min är inte ens tillräckligt nyfiken för att titta...hehe.

    Ha en god natt.
    Kramar i massor <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Mallan: Kul att han är intresserad=) MIn läste som sagt också förr men på vägen blev det väl ointressant...

    Saea---> SARA?? Gick in för att kolla vem kommentaren kom från & ser att det är du =D Märkligt att du inte kan kommentera på min=( Men det här gick ju bra med din ALIAS haha=)

    Luiza: Kul att du gillar det=) Som sagt har jag ett precis likadant som ligger i min väska & ibland har jag på mig det=) Dessa armband kommer från Mexico & sägs vara beskyddande bland annat=)

    Kramar till er<3

    SvaraRadera