Kategorier

måndag 4 april 2011

STÄDA

Maken har precis åkt till jobbet. Jag har knäppt kort på lägenheten tänkte att det skulle bli före jag har städat bilder & sen knäppa efter jag har städat bilder. Mest för att han (maken) ska se hur jäkligt det ser ut när han åker på Måndagarna & hur fint det kan bli efter fru Marre varit i farten=)

((Dessvärre ska ni inte få nöjet att skåda för jag skäms åt detta elände)).

Kanske för att bli uppskattad eller bara för att få det svart på vitt. Mr M tycker bara att jag är dryg & tjatig & han säger att jag har städerske syndrom ja om det nu finns nåt sånt.

Men ärligt tjejer kan ni leva i en enda röra? Inte jag. Jag blir tokig i all oordning.

Så här ska som vanligt hinkas kaffe för att sedan dra igång med en massiv städning.

4 kommentarer:

  1. Låter som en typisk man, tyvärr. =(
    Min sambo är likadan. Eftersom vi har hus så gör jag knappt ngt ute i trädgården, det får han ta. Det verkar vara det enda rättvisa och det gör att jag tjatar mindre. ;-)
    Visst planterar jag lite blommor och så men gräsklippning, skötsel av häck/staket och plockning av vovvebajs får han ta. Då blir det lättare att ta städningen inomhus.

    SvaraRadera
  2. Här ser du ut som ett bomdnedslag varje dag, leksaker, filtar osv på golvet, så jag börjar varje kväll när C har somnat med att städa av här hemma. Jag vet att det kommer att se likadant ut imorgon men jag vill ändå ta bort allt. Min gubbe märker inget, utan tycker att det ser bra ut ;-)

    SvaraRadera
  3. Å, vad du är duktig! Men vi vill se bildebevis ju!!! ;)

    SvaraRadera
  4. Amy: tycker att det är helt rätt att dela upp sysslorna. Vore inte sjysst annars än mindre om man bor i hus.

    Sara: Vad duktig du är som orkar städa på kvällen. Själv är jag helt slut i kropp & knopp på kvällen så jag vill bara ta det lugnt.

    E: Nej du det bnöjet bjuder jag dessvärre inte på;) Ärligt jag skämms så in i norden.

    SvaraRadera