Kategorier

fredag 1 april 2011

gröt, välling,gåstol

Lucas favorit "mat" är banan gröt med 1 tsk mosade blåbär & 1 tsk messmör. Det får han varje morgon följt av mjölk. Sen somnar han gott en stund till.

Igår köpte jag Nestles godnatt välling som jag eventuellt tänkte prova ikväll. Vi får se vad han tycker om den. Den vällingen kan man ge från & med 6 månader & Lucas blir 6 månader den 10 April.

Tiden rinner iväg måste jag säga!

Han har kommit in i en ny fas. Gnälla så mycket det går när jag ser mamma heter den fasen. För när han är med sin far är han så lugn sååå men så fort jag setter mig ner & ska äta eller något annat som inte har med honom att göra blir det ett herrans gnäll.

Jag har sagt åt maken att vi måste införskaffa en gåstol. Jag tycker att det börjar bli dax. Men maken tycker att det är för tidigt?!! Hallå inte är det för tidigt med en eller vad säger ni?? Det är väl vid 6 månaders ålder som man införskaffar en sån om man vill. Aja jag får tjata vidare;)

1 kommentar:

  1. Vi har fått låna en gåstol av min syster och Cornelia älskar att sitta i den redan nu, hon tar sig inte framåt men däremot bakåt. C är snart 5 månader. Så nu är det bara säga till din karl att ni måste köpa en ;-)

    SvaraRadera