Kategorier

tisdag 26 april 2011

Bär & frukt puré♥

Igår var jag på G kan man säga. Maken passade Lucas & jag gjorde en frukt puré=) Jag kokade päron, äpplen, hallon & blåbär med en liten kanelstång. Sen mixade jag det med 2 bananer. Resultatet blev ganska flytande så jag gjorde som ni kan se på bilden, hällde det i en istärningspåse. Lucas fick smaka & tyckte det var gott=p




Nedan ser ni färdigmixad frukt & bär puré=)



Nedan ser ni saften som blev över av de kokta bären & frukten. Jag silade den & hällde i den i en nappflaska....men efter en stund ändrade jag mig & beslöt mig för att frysa in saften på samma sätt som purén.





Det går ingen nöd på lilleman. I kylen finns lite utav allt som man kan blanda ihop till en smaskig måltid. Han är så förtjust & det känns så roligt & tacksamt när jag ser honom mumsa i sig det jag gjort med så mycket kärlek.

Maken har åkt till jobbet & jag känner mig totalt ut vilad. Han har tagit hand om Lucas så att jag har fått sova ut på riktigt hela helgen.

Jag känner mig riktigt sugen på att ta en lång promenad. Ska passa på & göra mig iordning så att allt är klart för utgång när lillen vaknar.

L har blivit så mammig så jag måste skynda med det jag vill få gjort medans han sover annars gnäller han hela tiden för att jag ska bära omkring på honom. Jag bär & gosar hela dagarna ingen av oss får nog men ifall man ska få lite gjort måste man passa på som sagt.


Hoppas ni har haft en fin påsk.


Bye så länge=D

4 kommentarer:

  1. åh lät jättegott!! jag samlar små tips nu.. bambi har fått ina första smakportioner..:)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du bryr dig!!!

    Varmaste kramen!
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Så mycket gott du har gjort till Lucas, när jag läser olika recept på barnmat så blir jag så sugen på att testa att göra allt, men jag måste lugna mig lite grann då frysen är full med mat till Cornelia ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är på att göra pureér!
    Det var inte jag... Men nu äter han maten som vi äter, fast utan salt...

    Hoppas allt är bra!
    Kramar

    SvaraRadera