Kategorier

torsdag 16 juni 2011

packning & planering

Det är så fantastiskt med bloggen på alla sätt & vis. Jag slänger ut en fråga & inte långt därefter får jag bra svar! Tack Yevonde & Sara=D

Hur länge håller sig maten i frysen?

3 månader: Köttfärs, inälvsmat, bakverk och fet fisk.
6 månader: Fett kött, vetebröd och mager fisk.
12 mån: Bär, frukt & grönt, magert kött, matbröd, svamp.

Svaret på min fråga hittade jag här.

Det betyder att jag imorgon ska laga mat som jag sedan fryser så att lilleman har mat färdig när vi kommer hem.
......
Här hemma ser det ut som ett bombnedslag i vardagsrummet. Maken packade sin väska igår. Jag började packa Lucas väska igår men det är inte så smart att göra det allför tidigt eftersom det jag ska ha med till honom är det han använder dagligen. Tvättmaskinen har gått i ett. Det är mycket planering och organisation bakom en sån här lång resa. Iaf för mig. Jag vill inte glömma något.
Jag har lite problem med vällingen. För Lilleman dricker färdig välling, tetrapckvälling. Pulver välling tycker han inte om fast det är samma sort...så jag har köpt massor med 200ml färdiga vällingar...men tar även med något pack med pulver välling ifall det skulle krisa...Jag tror inte dom har välling i Mexiko. Maken tycker jag är tokig som ska ta med så mycket men jag är som jag är. Vi får försöka lösa välling dilemmat. Lucas kanske tycker om något som dom har där borta & då behöver han kanske inte lika mycket välling. Jag har även packat ner 2 pack gröt som han äter både på morgonen & på kvällen.
Min resväska ska jag packa imorgon.
Jag är så nervös inför resan. Jag är flygrädd. Det värsta är när planet tar fart & ska lyfta & sen vid landning. Jag är så rädd att något ska gå snett.
Vi ska ta med CARENA Easy sulky vagnen som är kanon på flygande fot & inte minst praktisk.
...
Nu ska jag kika runt bland era bloggar för att se vad ni skrivit=)
Jag kan inte sova;)

Kram!

3 kommentarer:

  1. Klart vi hjälper till och svarar om man kan ;-)
    Jag förstår att det är mycket att packa och planera då man ska vara borta länge. Tycker att du är smart som tar med dig vällingen, bättre för mycket än för lite.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här råder fullt kaos ser jag ;)
    Lugn, allt kommer gå bra. Trevlig resa!!

    SvaraRadera