Kategorier

fredag 17 juni 2011

För mycket grejer

Igår blev vi inte riktigt färdiga med packningen. Det blev för mycket att göra allt på en gång & jag mådde bokstavligen spyilla så jag var tvungen att gå & lägga mig.
Idag fortsätter vi packa & idag på kvällen måste allt vara klart för vi åker imorgon kl 5 på morgonen till Arlanda.
Vuxna får ta med 23kg vardera som checkas in Lilleman får ta med 10kg som checkas in & var person får ta med 12kg som handbagage.
Visste ni att man inte får checka in online när man har barn med sig?
Jag har tryckt ner så mycket välling jag bara kan ni vet 200ml tetrapack. Det känns ändå som att det inte kommer & räcka.
Kruxet är allt godis & choklad som maken tar med till sina syskon barn...
Vi väger väskorna & ser att det väger för mycket...öppnar väska för över till en annan väska väger denna & så håller vi på.
Idag är en ny dag & nya tag tas.
Maken pratade med sina föräldrar igår & dom är jätte nervösa, glädjenervösa;)
Lucas har senaste tiden uptäckt sin röst verkar det som. För han gapar & skriker, tjoar högt & glatt. När vi är ute vänder sig folk om & ler.
En annan sak jag tänkt på när maken går med vagnen & jag brevid eller en liten bit bort är hur alla kvinnor tittar glatt & ler åt Lucas & säger att han är så söt. Varför händer inte det samma när jag går med vagnen? Det kanske ser gulligt ut när maken går med vagnen...eller vad vet jag.
Nä nu ska det packas.
Önskar er en trevlig helg =)
Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att allt går bra med packning och att ni får en underbar semester!

    Jag märker också att många äldre kvinnor (60 plus) ler när J går med vagnen, vet inte om de tycker att det är ovanligt att en man drar vagnen?!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Precis så är det när Hans är ute och går med Oskar oxå...

    Hoppas packningen och resan går bra!
    Kramar

    SvaraRadera