Kategorier

måndag 2 augusti 2010

Föräldrargruppen

Nu var det länge sen jag skrev. Varje dag tänker jag att jag ska göra åtminstånde ett litet inlägg men det blir inte av.
Idag var vi på föräldrargruppens första dag. Det var trevligt att träffa par som var beräknade allt från 3 Oktober fram till våran bebis beräknade ankomst 19 Oktober=) Vi var ca 7 par. Tjejerna/kvinnorna fick sitta för sig och Grabbarna för sig en stund för att sedan slås ihop och diskutera. Vi fick svara på lite olika frågor som fanns på ett papper, om rädslor, förberedelser och tankar runt förlossningen. Vi fick även kolla på en film som visade olika typer av förlossningar, ställningar som man kan ha när man förlöser, hur olika kvinnor hanterar smärtan och så vidare. Nästa vecka ska vi dit igen, jag längtar redan=)
Hoppas att alla mår bra!
Kram kram!

1 kommentar:

  1. Så roligt med en föräldrar utbildning, jag hoppas verkligen att det blir en sån för oss till hösten.

    SvaraRadera