Kategorier

måndag 9 augusti 2010

Orolig & ont

Idag är jag lite små putt. Jag har så ont så jag inte kan vara speciellt glad. Det började för 3 dagar sen på natten. Jag vaknade av att jag hade jätte ont i svanken. Misstänker att det utlöstes av mitt frenetiska dammsugande dagen innan. Hade ont hela dagen och dagen därefter fick jag som en molande mensvärk. Ni vet precis så där som man kan få innan man får mens. Jag blev orolig och ringde förlossningen. Dom bad mig komma in för att undersöka mig. Sagt och gjort jag åkte in dom undersökte och allt såg bra ut och bebisens hjärtljud lät fint. Läkaren sa att det förmodligen är min foglossning och att jag ska använda bältet som jag köpte hos sjukgymnasten. Sen var det bara att åka hem, något lugnare måste jag erkänna. Doktorn sa att jag ska höra av mig ifall det blir värre och ifall jag får nån blödning. Så ni kan ju tänka er hur spännd jag är varje gång jag går på toa och tittar i underkläderna efter blod. Det är för tidigt för bebisen att komma nu, så jag hoppas att det här går över snart eller att det är så här fast bebisen mår bra.

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna att smärtan går bort snart. Det låter rimligt att den är foglossning, så försök inte oroa dig. Allt ska gå bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det försvinner, och skönt att ändå fått va inne och kollat till bebisen, då känns det alltid lite bättre. Kram

    SvaraRadera