Kategorier

fredag 20 augusti 2010

V31 (31+2)

Hej & hå!
Igår var jag hos BM & allt såg & lät bra=)
Jag frångade ifall vi skulle få göra nåt tillväxt UL, & nej det ska vi inte.... =(=(...
Här gör man tillväxt UL ifall man ser nåt avvikande på kurvan tillexempel=(...
Nähep, jag som är så nyfiken.

Vi pratade om smärtlindring. Jag berättade lite om min rädsla och hon förklarade ganska utförligt hur allt går till och villka möjligheter som finns. Så nu är jag något lugnare. Jag försöker hela tiden tänka på det vackra som kommmer efter all smärta=) på så vis känns det bra=)

Jag berättade om min trötthet så hon bad mig boka tid hos min fam läkare så att jag kan få ta ett blodprov för att se hur sköldkörteln sköter sig. Hon frågade ifall jag kännde mig ner stämd typ deppig. Det gör jag absolut inte. Hon sa att det var normalt att man kunde/kan känna sig deprimerad under graviditeten. Eftersom jag har haft depressioner förr så vet jag hur det känns & jag kan lova att den här tröttheten inte är någon depresson. Tvärtom, jag skrattar som aldrig förr och är så otroligt lycklig & känner mig så otroligt lyckligt lottad som får uppleva graviditeten. Ärligt talat så trodde jag att jag aldrig skulle bli gravid, efter alla år som maken och jag kämpat. Men med en diagnos (endometrios) och hjälp slutade det lyckligtvis med graviditet, jag är väl medveten om att det inte behövde ha blivit så.

7 kommentarer:

  1. Vad bra att allt såg och lät bra! Men konstigt att det är så olika med tillväxt ultraljud, här i norr så är det obligatoriskt efter att man har gjort ivf.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att allt såg och lät bra ut hos barnmorskan idag. Konstigt, att ni inte ska ha tillväxt ultraljud. Hos oss gör de det till alla ivf-gravida, oavsett tillväxt kurvan...

    SvaraRadera
  3. Jag ska tillbaka nästa vecka. Då ska jag ta upp det igen & poengtera att jag har gjort en IVF...vilket hon bör veta, men man vet aldrig ibland är det bättre att påpeka lite extra för säkerhetens skull.

    Tack=D

    SvaraRadera
  4. Visst är man lyckligt lottad som blev gravid, underbart.. ! Bra att allt såg bra ut hos bm :) kram

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir att allt ser bra ut :) hoppas att du får ett tillväxtultraljud. Själv ska jag på första bm-besöket sedan inskrivningen nu på torsdag, kram

    SvaraRadera
  6. Klart du får följa bloggen :). Du har inte långt kvar ser jag.. ÅH vad spännande. Du kan ju läsa min förlossningsberättelse om du tröttnat på alla skräckhistorier :)... Själv tyckte jag ju inte att förlossningen gjorde ont alls. Verkligen det bästa jag varit med om och hoppas nästa förlossning blir lika bra :)

    SvaraRadera