Kategorier

onsdag 16 oktober 2013

Ruvar dag 3

Jahap då sitter jag här igen och skriver. Idag känns det inte som igår. Jag har inte samma molande känning. Men jag känner mig uppsvälld och ....gravid. Precis som om att kroppen förbereder sig för vad som komma skall. Jag går och putar lite på magfläsket och unnar mig tanken. Jag vill inte ta ut någon som helst lycka i förskott. Men trots den ständiga oron är jag lycklig. Det är en lycka att få vara med om känslan av att kanske vara gravid. Av att kanske få ett syskon till Lucas. Igår pratade jag med en gammal IVF blog vän. Som jag lyckligt nog träffade via bloggen=D Det var skönt trots att det var ett kort samtal eftersom jag var på jobbet. Det kändes så bra att få bolla lite funderingar med en som varit med i svängen.
Min stora fråga är när fäster embryot? Ungefär? Jag har kollat runt lite på nätet med det står allt från dag 1 till 5 efter återförandet. Är det någon av er som vet eller minns?
Jag känner mig (just nu) säker på min ställning till tidigt missfall. Jag tänker att det inte är ett ok embryo (givetvis) och att det inte var menat att bli. Skillnad är det givetvis att få ett senare missfall. Men nu ska jag hålla mig till positiva tankar som stimulerar mitt välmående.
Måste kanske tillägga att den här gången sker allt i naturlig menscykel, jag tar inga vagitorier, eller annat.

5 kommentarer:

  1. Ta hand om dig/er & ruva på ...
    Vet inte men visst är du Marre från FL?
    Minns du mig Annmi Jam & Kram? I såfall ;)

    SvaraRadera
  2. Nu är jag bra snurrig=) Som vanligt ;) Du får nog säga mer vet inte vad FL står för...
    Tack och kram i alla fall=))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Familjeliv :)
      Länge sedan detta,men det kan ju finnas fler Marre & med din Profil"katt"


      /Kram

      Radera
    2. Stämmer nog bra! Jag var in där lite i början av graviditeten tror jag det var.
      Kul att du kommer ihåg mig=)))
      Kram!!

      Radera
    3. Hihi Ja det gör jag & jag tror du kommenterade i min blog Annmi Jam & Kram som tyvärr är nerlagd har ju inga katter kvar p.g.a allvarlig allergi :(

      Såg din kommentar hos mig - Skojsigt :)
      /Kramar

      Radera