Kategorier

torsdag 24 oktober 2013

Ruvar dag 11

Igår kväll hade jag JÄTTE ont i magen/livmodern.
Mina bröst är ganska ömma men innan mens kan de vara betydligt ömmare än så här så det känns inte som att det räknas. Allt efter vad dagarna går bygger man ju upp en förhoppning eller dröm om att få positivt, men samtidigt vill jag behärska mig så gott det går.

Leker med tanken ----->>Om det har fäst
Vid dag 10/11 har embryot fäst redan och kroppen börjat producera HCG. För varje dag efter det att ägget fäst så kan man få mer känningar på grund av av hormonet. Flera har fått mindre symptom runt dag 8-12 när hormon från bl.a. Äggmognadssprutan gått ur kroppen, för att sedan efter någon vecka få tillbaka symptom och då vara gravid.

Har läst att några blöder mer eller mindre under graviditeten, vet även en tjej på jobbet som blödde ganska mycket vid alla sina graviditeter.
I vilket fall så även om jag skulle vara gravid nu (obs leker med tanken;-)) kan  det ju bli missfall. Men det behöver inte alls bli det.
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar