Kategorier

lördag 6 augusti 2011

bajs här & var

Strular blogger fortfarande?! Jag har hittat en blogg som jag vill följa men det finns ju ingenstans som jag kan klicka för att följa den=( aja får lösa det på annat vis ist.
------
Igår var en vän här & hälsade på. Det var trevligt. Hon hade med sig sina 3 barn. Lucas blir så glad när han träffar andra barn.
Dessvärre har jag idag förståelse för något som jag aldrig kunde förstå mig på förr. Jag har aldrig förstått varför dessa 3 barn inte får komma hem till sina vänner för vännernas föräldrar... Jag tyckte att det var så dumt att deras vänner alltid får/fick vara hemma hos dom men inte dessa 3 hos vännerna...hänger ni med? Kanske invecklad förklaring. Men iallafall efter lek, god mat & åter lek gick barnen hem.
Maken & jag kände att det luktade bajs, det luktade riktigt mycket. Jag kollar på golvet & hittar bajskluttar lite här & var i hela lägenheten. Fyfasiken vad förbannad jag blev. De yngsta är 4½år!!
Fick ställa mig & skura golven med klorin klockan 21.00 not fun.
Jag kanske låter bitchig. Men min son kryper faktiskt runt på golven och har en förmåga att stoppa allt i munnen & inte vill jag att det han stoppar i munnen är någon annans bajs!
Jag förmodade att inte denna lilla individ varit inne i vårt sovrum så det var ända stället som jag lät bli att skura golven på...men gissa vad jag hittade imorse när jag steg upp jo en bajsklutt!! Inte ens mina katter skiter på golvet!
Tycker ni att jag överdriver i min irritation?
Man kanske borde rycka på axlarna & tänka de är ju bara barn.
Jag är inte arg på barnen jag är arg/irriterad på mamman/min vän.
Jag skickade ett sms till henne där jag skrev att jag plockat bajs lite här & var i lägenheten & skurat golven. Tillbaks fick jag ett sms där det stog: Oj sorry hon läcker lite ibland...

3 kommentarer:

  1. Men fyyy vad äckligt!
    Lite bättre koll får man ju ha på sina barn, speciellt om man vet om att det kan hända!
    Jag förstår att du är irriterad.

    Oskar skickar en stor kram tillbaka och tackar för gratulationen.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch då...Känner nästan skitlukten hit ;)
    Om du vill lägga till & följa en blogg går du till instrumentpanelen i din blogg sedan under de du följer står det lägg till- skriv in bloggens adress där så följer du den :)

    /Ha en gooer Lörda'

    SvaraRadera
  3. När jag läste rubriken på ditt inlägg tänkte jag att Lucas håller på att få tänder och han därför var dålig i magen... Men usch så hemskt, hur kan man låta sin 4,5 år gamla barn bajsa överallt... Helt ofattbart, jag skulle skämmas ihjäl om jag var den mamman.

    Förstår att du blev irriterad!

    Hoppas att du får en bra lördagskväll och slipper fler överraskningar på golvet...

    Kram

    SvaraRadera