Kategorier

torsdag 5 maj 2011

Tomhet

Det känns tomt här hemma. Ingen gojja som härjar från tidig morgon. Jag har ringt till uppfödaren som var hit & hämtade min pippi för att höra hur det har gått. Han sa att han släppte in Jake i en bur med en hona igår så idag får vi se hur det har gått. Hoppas att min lilla pippi inte är ledsen. Ush jag mår så dåligt men jag måste inse att har jag inte tid & ork så har jag inte det. Även om jag vill så är det inte hållbart i längden. Jag vill så gärna ha alla djuren här med mig men samtidigt så är Lucas nr 1 & katterna klarar sig bra eftersom dom är så självständiga men en kråka som Jake är så uppmärksamhets krävande. Jag vet att jag tjatar, det här är andra inlägget om min pippi men vad ska jag göra.
......
Lilleman sover sött. Eftersom han inte ville ha så mycket gröt på morgonen hoppas jag att han är mer pigg på att äta lunch. Det blir köttfärssås med något mums till. Igår gjorde jag iordning en pasta som är pytteliten, ser ut som mini spagetti. Men han kunde inte riktigt äta det lika bra som han får i sig puré...vet inte fall jag ska göra pasta puré...det låter så degigt lixom...

3 kommentarer:

  1. Man är matte precis lika mkt som mamma och visst är det jobbigt när man inser att man inte har tid för sina djur. Men det gör en också till en bra matte. =)

    SvaraRadera
  2. Åh, men vännen... Jag kan inte ens börja föreställa mig vad du går igenom just nu...
    Jag hoppas att Jake anpassar sig väl och inte är ledsen...
    Tycker du gjort det enda rätta och oegoistiska.
    Förstår dock att du är ledsen...

    Kramar i massor.
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Förstår hur du känner dig. Man vill så gärna räcka till men det går inte alltid. Jag lämnade bort en av mina katter idag. Det kändes däremot väldigt bra, han får det så himla mycket bättre där. Fast det är allt lite tomt nu. En kisse kvar som "få flytta till landet". Det kommer kännas värre men det är helt rätt beslut.

    Kram på dig!

    SvaraRadera