Kategorier

torsdag 26 maj 2011

Begravning

Idag var jag på min väns begravning. Det var fint men fy vad jobbigt det var. Jag har så ont i huvudet för att jag har gråtit så mycket. Jag tycker att det är så jobbigt med döden. Att veta att man aldrig mer ska få träffa en människa som man älskar, en fin människa, en underbar människa som är ung & har barn. Som inte ens har kommit halvvägs i livet. Nä det var jobbigt att ta förväl.
På något sätt tror jag att Lucas märker när jag mår dåligt. Han blir jätte gnällig. Fast jag försöker hålla god min genomskådar det lilla livet mig. Just därför måste jag ta itu med mina känslor när jag inte är hemma känns det som. Eller kanske inte. Det kanske är ok att man är en ledsen mamma någon gång. Han måste ju få lära känna den mamman också...eller...
Dagen då jag fick reda på att min vän gått bort var den 10 maj, ja hon dog då. Iallafall så var jag jätte ledsen hela den dagen och Lilleman märkte det då också & det vet jag eftersom han var så otroligt gnällig den dagen & han ville inte samarbeta med mig eller sin far på några som helst villkor. Helt fantastiskt egentligen att trots sina unga ålder kunna känna av sånt...eller nä det kanske är så det funkar. Man kan inte luras med känslor den saken är säker. Lilleman vet när jag är ledsen, glad eller stressad.

Nu ska jag försöka få något i magen.
God natt.

7 kommentarer:

  1. Min lillgumma är också otroligt känslig för hur jag mår och även för hur stämmningen är här hemma.

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig vännen. Du måste haft en otroligt jobbig tid...
    Varmaste kramarna.
    Luiza (Mellan hopp och förtvivlan)

    SvaraRadera
  3. Döden är alltid hemsk, och det är ännu värre när barn och unga människor dör, de som hade nästan hela livet framför sig.
    Tänker på dig vännen!
    "Tonci"

    SvaraRadera
  4. <3 tänker på dig ofta puss <3
    Lisettan

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att det måste ha varit jätte jobbigt, klart att Lucas märker att hans mamma är ledsen.
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. En stor kram till dig!
    Tänkte på dig igår, det är så jobbigt med begravningar!
    Barnen känner mycket väl av hur man mår, fast man försöker dölja det...
    Ge Lucas en stor kram från mig!

    Stor kram till dig vännen!!!
    /Jessica

    SvaraRadera
  7. klart att lilleman måste få lära sig att mamma också kan vara ledsen. Förstod inte att begravningen vart detta år :(. kramar om med massa kärlek!!!!/Belle

    SvaraRadera