Kategorier

onsdag 4 maj 2011

Hejdå Jake

Lucas har feber & är hes. Jag har smittat lilleman. Nu är vi 2 sjuklingar som är hemma & snorar=(
---
Idag kom en fågeluppfödare (som är jätte bra) & hämtade min älskade kråka Jake. Jag har tänkt länge på att göra mig av med honom. Han är helt underbar & tam & vi hade kommit varandra så nära på sista tiden. Men han behöver mycket uppmärksamhet & jag kan inte ge honom den tiden som han behöver & förtjänar. Han protesterade högt om han inte får som han vill. När Lucas sover får jag ha honom på toaletten så att han inte ska väcka ungen. Hur mycket jag än älskar gojjan så är det bäst för honom dit han nu fått komma. Han ska få bo i en stor voliär (en voliär är en enorm fågel bur där fåglarna kan flyga runt) tillsammans med en hona. Jag hoppas verkligen att han accepterar det. Man märker direkt ifall en sån fågel inte mår bra & skulle så vara fallet får han givetvis komma tillbaka till oss. Men vi ska ge det här en chans för att se om han kan anpassa sig till det livet som för den delen liknar mer det livet han skulle fått i det vilda...nästan...

Jag har gråtit hela dagen, maken har försökt trösta. Jag känner att det får ta den tid det tar att bearbeta att min älskade kråka inte bor hos oss längre.

3 kommentarer:

  1. Och i morgon ska en av våra katter flytta till ett annat hem. Känns både vemodigt och bra. Så förstår hur du känner det. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det är jobbigt för dig, men du ska se att det kommer att kännas bättre om ett tag när du vet att Jake trivs och får all den uppmärksamhet som han behöver i sitt nya hem.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Uscha vilken jobbig grej!
    Förstår att det är jobbigt...

    Kramar!!!

    SvaraRadera