Kategorier

måndag 22 november 2010

Kolik??

Igår eller inatt kanske man ska säga har vi fått utstå världens prov i föräldrarskapet hittils. Jag är nästan säker på att det är kolik som ligger bakom denna natts oroligheter. Lucas gallskrek utan dess like non-stop. Det var fruktansvärt. Ett tag var det inte långt ifrån att jag började gråta. Han hade sååå ont. Det kom som i omgångar. Stackars liten. Ingenting vi gjorde hjälpte. Det var precis som att något för oss osynligt grep tag i honom och gjorde honom riktigt illa. Ush.
Han somnade slutligen vid 2 tiden.
Jag vaknade nyss för att gå på toa & jag sitter & väntar på att han ska vakna. Det kanske är dumt av mig. Jag borde nog gå & lägga mig & låta honom väcka mig när det är dags för mat eller blöj byte.
Nä nu går jag & lägger mig igen. Som jag sa i förra inlägget, vi får se vad sköterskan säger idag angående även detta.

3 kommentarer:

  1. Stackars han och stackars ni! Det kan vara väldigt jobbigt att se barnet ha ont och inte kunna hjälpa. Jag hoppas att det inte är kolik och dagens natt blir mycket lugnare för er alla.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis är det "bara" magknip som förvärrades av nåt som du ätit. Hoppas det går bra idag.

    Maria

    SvaraRadera
  3. Jag vet vad ni går igenom, så himla jobbigt att se ens lilla barn ha ont utan att man kan göra nåt för att hjälpa till.
    Jag har skickat iväg gubben för att köpa minifom droppar nu så vi ska kolla om det hjälper våran tjej.

    Kram

    SvaraRadera