Kategorier

lördag 26 juli 2014

V35 (34+2)

Hej svejs i hettan. Visst är det varmt. Tur att man har en pool att sänka kroppen i när hettan blir för mycket. Men jag erkänner att jag hälre har sommar än vinter. Finns inget som den svenska sommaren. Men just det här att vara höggravid i minst 30 grader är påfrestande. Jag har samlat på mig en hel del vätska. Hela kroppen är som en stram falukorv eller nåt. Huden är stram kanske det ska stå så det blir begripligt.
Bebis rör sig långsammare, vilket är förståeligt eftersom utrymmet att röra sig på blir allt mindre.
Att gå någon längre sträcka är otänkbart, rätt vad det är hugger det till i bäckenbotten och jag blir stående. Sammandragningarna gör även dom att jag är ganska begränsad för dom går inte över om jag inte stannar upp och tar det slowly.
Vi njuter av sommaren här hemma med pool bad god mat och mys. Jag kan inte följa med på långa utflykter just på grund av att jag blir stående och inte kan röra mig. Så utflykter åker maken och L på. Jag har även haft en molande mensvärk liknande känsla av och till idag. Det har även varit så andra dagar men idag var det mer. Det är precis som att kroppen inte vill att jag gör mycket alls. Jag gör egentligen nada men med det lilla jag gör verkar vara nog.
Tänk så olika vi är. En kompis var här och hälsade på och hon är beräknad till idag, alltså fullt gången. Hon var här med sin son som är lika gammal som Lucas och lekte. Man kunde inte tro att hon var gravid, inte för att det inte syntes för det gjorde det verkligen, Hon var så otroligt pigg. Hon pratade om att hon vill vara med i alla aktiviteter och att hon vägrar att bara sitta hemma. Nu har ju inte hon foglossning. Men jag blev ändå så överraskad över hennes absoluta piggelina välmående. Vi är som sagt alla olika. Man kan inte jämföra sig med andra. Var och en har sitt lixom.
Nä nu ska jag se om jag hittar någon bra film att se. Lilla L sover som en stock efter en hel dag av bad och lek.
Kram

2 kommentarer:

  1. Förstår att det är varmt att vara höggravid nu.

    mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Skulle inte vilja vara höggravid nu när det är så varmt. Jag tycker det är jobbigt ändå och jag är inte gravid. Men nu skulle det vända och bli svalare. Inte mig emot, gärna lite regn också.

    SvaraRadera