Kategorier

tisdag 2 september 2014

Han föddes i söndags

Nu är han äntligen här, lilla prinsen föddes i söndags. Vattnet gick vid 5 tiden och vi åkte in. Värkar och sammandragningar utan större påverkan på livmodern till kl 14. Kl 14 sattes värk stimulerande dropp och han föddes 18.59. Det gick fort efter droppet var satt. Jag hann inte få epidural, de fyra läkarna som var i tjänst hade mer akuta patienter än mig. Så jag körde på med lustgas. Gissa om jag känner mig som en stål kvinna. Nu kan man inte säga att jag inte kände kryst verkarna, jag eller snarare kroppen ville krysta redan när jag var 5 cm öppen. Helt galet vad kroppen är kapabel till bara den får jobba utan bedövning.
Skriver ett mer ingående inlägg senare.

Kram

3 kommentarer:

  1. Grattis!

    mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Men... längesedan jag var här märker jag. Det är lite rörigt i mitt liv... men det här är ändå fantastiska nyheter! Grattis till lille prinsen! Kramar från Jeane

    SvaraRadera