Kategorier

lördag 8 februari 2014

V10+2 det hugger

Det sticker och drar i livmodern. Känner hugg om jag reser mig upp för hastigt. Är smått orolig. Varför hugger det till....Kan inte stå rakt eller röra mig när det hugger. Borde jag dra ner på tempot på jobbet...eller ska det vara så? Ska på inskrivningen på mvc nästa vecka.
Mår tack och lov inte lika illa längre.
Tror dock att jag börjar känna av fogarna.
Tycker det redan syns lite. Varje gång jag går förbi spegeln poserar jag stolt med magen :-)

Kram kram
Marre

4 kommentarer:

  1. Har aldrig kommenterat förut men tänkte försöka lugna dig lite, och säga att till 99% är det ligamenten som håller livmodern som du känner. De hänger inte riktigt med nu när livmodern växer och kan därför när du reser dig ha svårt att sträckas ut så mycket som de behöver. Så obehagligt med smärta men fullt normalt. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Maria; jag tror också det är ligamenten du känner av.
    Jag hade problem med dem nästan hela min graviditet.
    Det är inget att oroa sig över, men jag förstår att det gör ont.
    Kram

    SvaraRadera
  3. säger också ligamenten, det kan göra förbannat ont när de sträcks.

    SvaraRadera
  4. Maria, Mette & Emelie =)))
    Tack för era kommentarer=) Jag blir alltid lika glad=)
    Jo ni har nog rätt för det känns som att det kan stämma.
    Kram till er=)

    SvaraRadera